Nachtvisvergunning 2024

Lichtenvoorde 19-10-2023

Beste sportvissers,
Deze brief heeft betrekking op het karper vissen en de uitgifte van de nachtvisvergunning voor 2024

Sportvissen is booming. Ieder jaar stijgt het aantal vissers en dat is ook bij onze vereniging merkbaar. Op zich een goede zaak dat steeds meer mensen het plezier van de hengelsport ervaren. Alleen is er ook een keerzijde aan deze stijging. Het wordt erg druk langs aan waterkant met daardoor negatieve gevolgen. Wij constateren regelmatig incidenten onder voornamelijk karper vissers met een nachtvisvergunning. De laatste jaren is de verkoop van de nachtvisvergunning gestegen. Wij hebben afgelopen jaren al meerdere keren besproken om de toename van incidenten te willen inperken en op welke manier.

Omdat het bestuur medeverantwoordelijk is voor de veiligheid en het aantal incidenten zijn wij genoodzaakt om vanaf 2024 de volgende wijziging door te voeren: Vanaf 2024 komt er een maximum uitgifte van het aantal nachtvisvergunningen op maximaal 70 stuks.

Hoe gaan wij dit organiseren.

Wij gaan dit op 2 dagen organiseren waarbij de nachtvisvergunning gekocht kan worden.

De eerste dag is op maandag 4 december 2023 en is voor verkoop aan vissers die wonen binnen de gemeente Oost-Gelre.

De vergunningen die na de eerste dag nog beschikbaar zijn, gaan op woensdag 6 december 2023 in de verkoop voor vissers buiten de gemeente Oost-Gelre met een maximum van 10 nachtviskaarten.

Binnengekomen mails buiten deze twee momenten worden niet in behandeling genomen. Hierbij geldt wel het principe op is op.

De verkoop vindt plaats bij door middel van het sturen van een email aan: bestuur@lhvderietvoorn.nl

De verkoop is op persoon met een maximum van één nachtvisvergunning met vermelding van volledige naam, woonplaats en lidmaatschapsnummer. Uitgezonderd op het maximum aan nachtvisvergunningen is ouders met vissende kinderen waarvan het kind uiteraard lid is van de vereniging.

Bij acceptatie voor een nachtvisvergunning ontvang je binnen 5 werkdagen een mail met de informatie over de betaling. Wij begrijpen dat dit een grote verandering is en dat wij hier niet iedereen tevreden kunnen stellen, maar zijn van mening dat wij nu moeten ingrijpen voordat de veiligheid helemaal in het geding komt.

Let op! Informatie voor vergunninghouders die op karper vissen!

1 Nachtvissen bij leeftijd tot 18 jaar moet onder begeleiding van een volwassene,
2 alle karper vissers moeten het free runsysteem gebruiken,
3 verplicht een karper haakmaat 4 t/m 8 te gebruiken (wordt erop gecontroleerd),
4 Carp Care ontsmettingsmiddel bij je te hebben en het na verwijderen van de haak te gebruiken. (we zien steeds
   meer verminkingen en verwondingen aan de karpers),
5 het zich bevinden aan de overkant (natuurgebied Schansweg) is een overtreding en dan worden de vergunningen
   Ingenomen.

Algemene informatie!

Op www.mijnsportvisserij.nl vind je alle informatie aangaande downloaden lidmaatschap, een MeeVIStoestemming aanvragen, lidmaatschap opzeggen (voor 01-10-2024), administratieve wijzigingen doorgeven, keuze tussen VISplanner en Gezamenlijke Lijst doorgeven en een duplicaat VISpas bestellen.

Bestuur LHV de Rietvoorn.