Jeugd-commissie

Jaarverslag jeugdcommissie 2018

Nadat afgelopen jaren de deelname aan de wedstrijden sterk terugliep, is voor 2018 besloten om geen jeugdwedstrijden te organiseren.
Op een enkele reactie na is hier geen respons op geweest.
Voor 2019 staan deze wedstrijden ook niet op de agenda.
Maar als op de jaarvergadering blijkt dat de animo er wel is, zullen we dit in overweging nemen. Ideeën zijn van harte welkom.
Verder was het in 2018 wel de bedoeling om weer aanwezig te zijn op de nationale buitenspeeldag. Die zijn de andere jaren goed bezocht, en erg leuk om te doen. Door organisatorische problemen is deze dag in zijn geheel niet door gegaan.
Wat het hoogtepunt van het jaar was, was de Meet & Greet met Marco Kraal.
Deze is gehouden op de Biezenplas. 10 kinderen waren hierbij aanwezig.
De opkomst viel voor ons wat tegen, maar dat heeft de pret niet kunnen drukken.
Marco gaf zelf aan dat hij het aantal wel prettig vond, zodat hij iedereen veel aandacht kon geven. Wat een enthousiasme straalt hij uit.
Marco heeft vooral de visserij met de methodfeeder belicht.
Hij gaf veel tips waar zelfs de oudere aanwezigen wat aan hadden.
Verder kon elk deelnemertje op zijn kist plaatsnemen om samen met hem een vis te vangen. Dit is ook iedereen gelukt. En ook geen kleine vissen.
Zo werd er een brasem van rond de 5 kg gevangen.
Voordat het middagprogramma zou beginnen kon iedereen energie tanken met friet en een frikandel.
Het middagprogramma zou bestaan uit een viswedstrijd.
Maar omdat veel deelnemertjes liever naar de verhalen van Marco luisterden, is deze afgelast.
De dag eindigde om 16.00 uur, waarna de deelnemertjes met wat leuke presentjes naar huis gingen.
Marco was erg te spreken over het water en vond het moeilijk om te stoppen.
Dus waarschijnlijk zien we hem nog wel een keer terug.

Met vriendelijke groet,

De Jeugdcommissie

voor vragen en/of suggesties kunt u  terecht bij:

E: jeugdvissen@lhvderietvoorn.nl