Nachtvisvergunning 2021

Sportvissen is booming. Ieder jaar stijgt het aantal vissers en dat is ook bij onze vereniging merkbaar.
Zeker de laatste tijd is een duidelijke stijging merkbaar door covid-19. Op zich een goede zaak dat steeds meer mensen het plezier van de hengelsport ervaren.

Alleen is er ook een keerzijde aan deze stijging. Het wordt erg druk langs de waterkant met daardoor steeds negatieve gevolgen. Wij constateren regelmatig incidenten onder voornamelijk karpervissers met een nachtvisvergunning. De laatste jaren is de verkoop van de nachtvisvergunning gestegen. Wij hebben afgelopen jaren al meerdere keren besproken wat de toename van incidenten willen inperken.

Omdat het bestuur mede verantwoordelijk is voor de veiligheid en het aantal incidenten stijgt zijn wij genoodzaakt om vanaf 2021 de volgende wijziging door te voeren:

• Vanaf 2021 komt er een maximum uitgifte van het aantal nachtvisvergunningen van 100 stuks.

Hoe gaan wij dit organiseren.

Wij gaan dit op 2 dagen organiseren waarbij de nachtvisvergunning gekocht kan worden. De eerste dag is op vrijdagavond 11 december 2020 van 19.00 tot 21.00 uur en is voor verkoop aan vissers die wonen binnen de gemeente Oost-Gelre.

De vergunningen die na de eerste avond nog beschikbaar zijn, gaan de tweede dag op zaterdag 12 december s ’middags van 15.00 tot 17.00 uur in de verkoop voor vissers buiten de gemeente Oost Gelre. Hierbij geldt wel het principe op is op. (het aantal nog beschikbare vergunningen na de eerste avond zullen wij op onze website vermelden).

De verkoop vind plaats bij Restaurant Café Biljart De Driehoek, Lievelderweg 2 Lichtenvoorde. De verkoop is op persoon met een maximum van één vergunning, waarbij jij je moet kunnen legitimeren, betaling is gepast
á contant € 20,00.

De automatische incasso\acceptgiro van de nachtvisvergunning, waarvan een aantal vissers gebruik maken, zullen wij stopzetten. Ook deze vissers zullen de vergunning op een van die avond\middag moeten kopen en zullen deze niet meer automatisch thuis gestuurd krijgen. Mocht je helemaal geen gebruik meer willen maken van alle vergunningen, de automatische incasso voor 01-10-2020 stop te zetten bij Sportvisserij Nederland, emailadres ledenadministratie@vispas.nl of bij www.mijnsportvisserij.nl

Wij begrijpen dat dit een grote verandering is en dat wij hier niet iedereen tevreden kunnen stellen, maar zijn van mening dat wij nu moeten ingrijpen, voordat de veiligheid helemaal in het geding komt.

Bestuur LHV de Rietvoorn.