Karper-commissie

Jaarverslag Karper-commissie

2020 was voor alles en iedereen een bewogen jaar, zo ook voor de visvereniging LHV de Rietvoorn. Mede door het corona virus en het mooie visbestand is het erg druk geworden aan de waterkant met alle gevolgen van dien. Door de toename van vissers bracht dit ook een hoop ergernissen onderlijk en vooral een hoop rommel met zich mee. Daarom is er een besluit genomen om een maximum te stellen aan de nachtviskaarten. Hopelijk jullie begrip hiervoor. Dit om te voorkomen dat het nog verder escaleer en het één grote vuilnisbelt gaat worden aan de waterkant. Hier zal dan ook extra goed op gelet worden. Dus mensen, neem je eigen rommel weer mee naar huis!
Het goeie nieuws is dat het karper bestand in de Biezenplas en vooral in de Besselinkschans goed aan gewicht is. Je kan er een mooie gewichtige karper vangen en je pb eigen verbreken. En dat zo lekker dicht bij huis, je eigen thuis water. Wat de visuitzetting betreft wilde we geen grote hoeveelheden meer gaan uitzetten op beide wateren. Het doel is om mondjes maat karpers uit te gaan zetten als zijnde verjonging. Wel selectief om het oude bestand van de Biezenplas te kunnen evenaren en de Schans nog aantrekkelijker te maken.
De planning is om in de Schans de beschoeiing te vervangen en om één damwand te gaan plaatsen op de laatste (grote) stek aan de cross kant. De Biezenplas gaat eventueel volgend jaar onderhanden genomen worden. Ook daar vraagt de beschoeiing op een aantal plekken aandacht.
Verder wederom dank aan iedereen die het afgelopen jaar weer mee heeft geholpen om het samen voor elkaar te krijgen! Alle vrijwilligers en de onderhoudsploeg.